La lectura i l'escriptura han d'ensenyar-se de manera simultània. Malgrat açò, no tots els xiquets desenvolupen els dos processos alhora. Encara que alguns els xiquets mostren interès per aprendre a llegir a primerenca edat i aconseguisquen fer-ho, açò no garanteix que en el futur hi haja una diferència notable entre els seus assoliments i el dels xiquets que inicien aquest aprenentatge després. El que sí pot marcar diferències és introduir-los en la lectoescriptura sense que estiguen preparats, la qual cosa, a més de perjudicar el propi procés d'aprenentatge, pot perjudicar la seua autoestima, confiança i seguretat en si mateix.
MÈTODE DE LECTOESCRIPTURA
El mètode que proposem és globalitzat, la qual cosa vol dir que no treballem amb lletres ni síl·labes aïllades. Si volem que aprenguen a llegir i escriure, perquè puguen comunicar-se a través del llenguatge escrit, hem d'ensenyar a partir de missatges amb sentit.
Basant-se en la teoria de Piaget, van demostrar, que abans d'ingressar al primer grau, els nens tenen ja informació sobre el sistema de la llengua escrita, sobretot en zones urbanes on existeixen variades possibilitats de prendre contacte en la vida quotidiana amb diverses manifestacions del llenguatge escrit. Per exemple, quan veuen llegir a altres persones, quan els llegeixen contes, quan observen rètols comercials, etc. Aquest contacte amb el llenguatge escrit permet descobrir la relació directa entre els sistemes oral i escrit, així com la seva utilitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada